Returer och Reklamationer

Hur lång hanteringstid har ni på returer?

Hur lång tid det tar beror lite på hur mycket vi har att göra. Oftast hinner vi hantera din retur inom en veckas tid.

Hur lång ångerrätt har ni?

Vi har alltid 14 dagars ångerrätt från och med att paketet har levererats. Notera att det gäller dom produkterna som är i linje med våra villkor. Mer om det kan du läsa här Retur och reklamationer (https://www.meds.se/returer-reklamationer/)

Hur mycket kostar det att göra en retur?

Vi tar ut en handläggnings avgift på 39kr för returer. Beloppet dras bort från summan som vi krediterar i samband med att returen behandlas.

Jag har fått en defekt vara

För att reklamera en defekt eller skadad produkt så är det bara att kontakta vår kundtjänst via chatt, mejl eller telefon och uppge ditt ordernummer samt information om produkt och reklamationsorsak. Om vi bedömer att detta är giltig reklamation så skickar vi ut en returetikett per e-post som du kan använda för att kostnadsfritt returnera produkten till oss. Så snart vi har tagit emot och behandlat din reklamation så krediterar vi kostnaden för produkten/ordern.

Mitt paket har gått sönder under frakten

Tyvärr så händer det ibland att paket går sönder under frakten. Vi rekommenderar att du tar bild hur paketet såg ut när du mottagit det och sedan kontaktar vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Det går bra via chatt, mail eller telefon men vi rekommenderar mail för att bifoga bilder. När vi har tagit emot ditt ärende så försöker vi lösa det på bästa sätt.

Hur gör jag en retur?

Så här ser vår process ut. - För att säkerställa att produkten omfattas av ångerrätten så behöver du först kontakta vår kundtjänst och uppge ditt ordernummer samt information om vilken produkt du vill returnera. - Om vi godkänner din retur så kommer vi skicka ut en returetikett till dig per e-post som du kan använda för att returnera produkten till oss. - När vi har tagit emot din retur så korrigerar vi betalningen, exklusive returkostnaden på 39kr och mailar dig en bekräftelse på att...

Hur gör jag en reklamation?

Om du har tagit emot en defekt eller felexpedierad vara så kan du skicka oss ett mail på hello@meds.se (mailto:hello@meds.se) med information om felet så hjälper vi dig vidare. För att underlätta handläggningen av ditt rekamationsärende så vill vi även be dig bifoga en bild på den aktuella varan. Kom ihåg att uppge ditt ordernummer för att vi enklare ska kunna identifiera vilken order som ska reklameras.