Betalning

Jag ska handla som företag men kan inte välja det i kassan, varför?

Kan du inte välja företag/organisation i kassan så beror detta troligtvis på att du har läkemedel i varukorgen. Som öppenvårdsapotek får MEDS enbart sälja läkemedel till privatkonsumenter.

Kan företag handla på MEDS?

Ja, företag kan handla hos oss. Det går enkelt att välja i kassan ifall man vill betala som privatperson eller företag.

Har ni delbetalning?

Ja det har vi. Vi har alla betalningsalternativ som Walley erbjuder. Om du har frågor om hur Walley fungerar så rekommenderar vi att du kontaktar Walley direkt på 010-161 01 00 eller via deras hemsida https://www.walley.se/kundservice/.

Walley - Vanliga frågor & svar

Välkommen till våra frågor och svar för våran betalmetod Walley! Här nedan hittar du förhoppningsvis svaret på din fråga. Om det skulle vara så att du inte hittar det du letar efter så får du gärna höra av dig till vår kundtjänst så ska vi göra vårt bästa! Du når oss via chattsymbolen nere i högra hörnet. Alternativt maila oss på hello@meds.se (mailto:hello@meds.se?subject=Hej) eller slå oss en signal på 08-428 455 10. Våra öppettider hittar du här (https://www.meds.se/kontakta-oss/)! ...

Kan jag betala med kort?

Ja! När du kommer till Betalsätt i kassan så är det bara att välja Betala med kort!

Jag har inte fått min återbetalning

Alla våra återbetalningar går genom Walley och tar mellan 3-7 bankdagar innan det syns på ditt konto. Om det har gått 8 bankdagar utan att betalningen har dykt upp så rekommenderar vi att du kontaktar oss eller Walley. Walley nås direkt på 010-161 01 00 eller via deras hemsida https://www.walley.se/kundservice/.

Hur får jag min faktura?

Din faktura skickas via e-post till mejladressen du angav när köpet gjordes. Vi skickar fakturan till dig när vi har packat och skickat iväg din order. Om vi ännu inte har skickat iväg ditt paket så har inte heller fakturan aktiverats. Avsändaren är Walley och ibland kan dessa fakturor hamna i skräpposten så dubbelkolla gärna där om du saknar din faktura. Du kan alltid logga in med BankID på Walley.se eller i deras app för att hantera dina köp. Vid önskemål om pappersfaktura så kan du h...

Vilka betalsätt finns det att välja bland?

Vi erbjuder fakturabetalning, delbetalning, direktbetalning, kortbetalning och swish via Walley. Här (http://meds.se/betalning/) finns en beskrivning av varje betalalternativ.

Var är min orderbekräftelse?

MEDS skickar orderbekräftelsen till din e-post när vi bekräftat din beställning. Om den inte syns i inkorgen kan du ta en titt i din skräppost ifall den hamnat där av misstag. Du kan även logga in på Mina sidor med BankID för att se dina tidigare beställningar.

Hur fungerar återbetalning om jag returnerat min vara?

Vid en retur eller reklamation återbetalar vi dig när vi har hanterat ärendet. Det brukar ta ca 1-2 veckor. Om ordern är betald så tar det 3-7 bankdagar beloppet återbetalas. Om du betalade med faktura kommer Walley skicka ett mejl och be dig fylla i vilket kort pengarna ska sättas in på. Ifall mejlet inte kommit fram är det viktigt att du kontaktar Walley. Ring 010 - 161 01 00 eller skicka ett mejl till hello@walley.se (mailto:hello@walley.se).

Jag klickade på senare betalning i kassan men vill betala direkt, hur gör jag?

Vill du ändra din betalning är det bäst att du tar kontakt med Walley, hello@walley.se (mailto:hello@walley.se) eller 010 - 161 01 00. Du kan alltid ändra betalsätt till faktura.

Min kortbetalning gick inte igenom. Vad gör jag?

Om du inte har fått en orderbekräftelse av oss så har inte köpet gått igenom. Då rekommenderar vi att du försöker på nytt!