Frakt & Leverans

Mitt paket har gått sönder under frakten, hur gör jag nu?

Tyvärr så händer det ibland att paket går sönder under frakten. Vi rekommenderar att du tar bild hur paketet såg ut när du mottagit det och sedan kontaktar vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Det går bra via chatt, mail eller telefon men vi rekommenderar mail för att bifoga bilder. När vi har tagit emot ditt ärende så försöker vi lösa det på bästa sätt.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Ditt paket ligger hos postombudet i 7 dagar innan det returneras till oss. Om du inte hämtar ut ditt paket inom utsatt tid så kommer det att skickas tillbaka till MEDS. Vi förbehåller oss rätten att debitera dig en kostnad på 39 kronor för att täcka vår fraktkostnad och administrationskostnad för de paket som har returnerats då de ej har hämtats ut inom utsatt tid. Vi hanterar icke uthämtade paket enligt Läkemedelsverkets föreskrifter. Paket som innehåller läkemedel ska enligt lag destrueras o...

Kan jag beställa till utlandet?

Nej. I dagsläget levererar vi endast beställningar inom Sverige.

Glömde du fylla i din portkod?

Alla olika fraktsätt har olika tillvägagångssätt när det kommer till portkoder. Airmee - Går att fylla i vid beställning. Men om du glömde det eller är osäker så får du alltid en spårnings länk via SMS när dom påbörjat leveransen. Där går det att fylla i allt möjligt så som våning, namn på dörren och portkod. Postnord - Postnord har tillgång till alla Sveriges trapphus. Så det löser sig. Om något skulle gå fel så hamnar paketet på ombud. Earlybird - Är ett paraplybolag som ser till att t...

Jag saknar mitt paket

Om du inte har mottagit ditt paket på utsatt leveransdatum så rekommenderar vi att du spårar paketet. När din beställning skickades från vårt lager så skickade vi även en leveransbekräftelse. I den finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan ta hjälp av för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på spårningslänken för att se var i leveransprocessen ditt paket befinner sig. Om du inte lyckas spåra paketet eller om paketet inte har rört på sig på ett tag så rekommenderar vi att du kon...

Jag valde klassiks leverans till brevlådan, varför hamnade det hos ombud?

När det kommer till Postnords olika leveranssätt så får stora (större än 34*24*7 cm) eller tunga paket (tyngre än 2 kg) inte får skickas till brevlåda. Då kan personen som packade ditt paket göra bedömningen att produkterna inte får plats i ett sådant paket. I ett sånt fall så väljer vi att skicka paketet direkt till ombud. Även om paketet är mindre än detta kan din brevbärare välja att skicka ditt paket till närmast postombud ifall dom misslyckades med att få plats paketet i brevlådan.

Kan jag få min leverans idag?

I många fall kan du faktiskt det! Vi erbjuder leverans samma dag till flertalet städer i Sverige. För att ta reda på om det även gäller din adress så är det enklast om du lägger det du önskar att beställa i kassan och sedan anger postnummer. Då kommer tillgängliga leveransalternativ visas samt vilket datum/tid du kan förvänta dig ditt paket.

Mitt läkemedel kräver kylleverans, har ni det?

Ja det har vi. Vi kör ut kylvaror med Best Transport och vi har supersnabba leveranser till många städer i Sverige. Bästa sättet att ta reda på ifall du kan få önskad produkt hemlevererat är att prova lägga det i kassan och sedan ange postnummer. Då får du upp alla alternativ som finns tillgängliga med just dom varorna du tänker handla.

Jag valde fel leveranssätt, kan ni byta åt mig?

Vi hanterar alla ordrar så pass snabbt att det är svårt att hinna med ett sådant byte. Om du hör av dig till vår kundtjänst precis efter beställningen är lagd så kan vi se vad vi kan göra.

Kan jag få narkotikaklassad medicin med hemleverans?

Ja det kan du få! Vi kan leverera hela vägen fram till dörren med blixtsnabb leverans i dom flesta fallen. Bästa sättet att ta reda på ifall du kan få något hemlevererat är att prova lägga det i kassan och sedan ange ditt postnummer. Då får du upp alla alternativ som finns tillgängliga. Vid en sån beställning så måste du eller bud vara hemma och kunna ta emot paketet personligen.

Hur lång leveranstid har ni?

Det beror på vad du beställer och vart du bor. Om du lägger det du önskar att beställa i kassan och sedan anger postnummer så får du upp alla tillgängliga leveransalternativ och ett förväntat leveransdatum.

Vilka fraktalernativ erbjuder ni?

Vi har flera olika grymma leveranssätt och förhoppningsvis hittar du något som passar dig perfekt. Mer om det kan du hitta här (https://www.meds.se/leverans/), annars får du upp alla alternativ som vi kan erbjuda just din adress om du anger postnummer i kassan.

Kan jag beställa till en annan mottagare?

Ja, men då kan du endast välja kortbetalning eller Klarna Direkt. Det går inte att betala med faktura då Klarna endast tillåter fakturering till adressen du är folkbokförd på.

Kan jag beställa till ett annat land än Sverige från MEDS?

Dessvärre inte. I dagsläget skickar vi bara beställningar inom Sverige.

Kan jag spåra mitt paket?

Ja. När din beställning skickas från vårt lager kommer du motta en leveransbekräftelse. I den finns ett kolli-id/sändningsnummer som du kan ta hjälp av för att spåra din försändelse. Du kan även klicka på spårningslänken för att se var i leveransprocessen ditt paket befinner sig.

Vad kostar frakten?

Fraktkostnaden avgörs av vilket leveranssätt du väljer, hur mycket du handlar för samt vart i landet du bor. Om du lägger det du önskar att beställa i kassan och sedan anger postnummer så får du upp alla tillgängliga leveransalternativ och eventuell kostnad.

När kommer mitt paket?

När du genomfört ett köp anger vi alltid den leveranstid som gäller för din beställning. Om leveranstiden gått över tiden och du spårar din beställning via spårningsnumret utan framgång råder vi dig att kontakta oss. Vi gör allt för att din order ska komma fram så snabbt som möjligt.